Μετρό Θασσαλονίκης-Το όνειρο που έγινε πραγματικότητα.Σήμερα 30 Νοεμβρίου άνοιξε τις πόρτες του για το κοινό το μετρό της Θεσσαλονίκης και περίπου 254.000 πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν
κάθε μέρα από το νέο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς της πόλης.
Μετά από σχεδόν 50 χρόνια αναβολών το εμβληματικό έργο που αλλάζει τον χάρτη των μεταφορών
στην Θεσσαλονίκη παύει να είναι ανέκδοτο και γίνεται πραγματικότητα.
Οι 13 σταθμοί που κάνουν εγκαίνια σήμερα είναι οι: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Σιντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη και Νέα Ελβετία.
Ανά 3,5 λεπτά θα περνάνε τα δρομολόγια των συρμών από τις 11 στάσεις της βασικής γραμμής,
τις ώρες αιχμής.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, σε μόλις 17 λεπτά θα μπορεί κάποιος να διανύει την απόσταση από
τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Μελλοντικά, ο χρόνος αυτός αναμένεται να αυξηθεί κατά 90 δευτερόλεπτα, με την προσθήκη της επέκτασης Καλαμαριάς και των επιπλέον συρμών.
Το μετρό θα λειτουργεί με συρμούς που κινούνται χωρίς οδηγό, καθώς ελέγχονται αυτόματα από
το Κέντρο Ελέγχου που βρίσκεται στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ωστόσο θα υπάρχουν συνοδοί,
ώστε να διασφαλιστεί η εξοικείωση τουκοινού με το τρένο.
Ο ρόλος των συνοδών είναι να διαπιστώνουν, αν υπάρχουν προβλήματα, ενώ οι ίδιοι μπορούν
να λειτουργήσουν και χειροκίνητα τον συρμό, αν για κάποιο λόγο σταματήσει.
Το κόστος της μετακίνησης με το Μετρό στην Θεσσαλονίκη θα στοιχίζει 60 λεπτά του ευρώ
και θα έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά.
Επιπλέον 60 λεπτά και την ίδια διάρκεια θα έχει το εισιτήριο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Αρχικά τα δύο μέσα θα λειτουργήσουν με ξεχωριστά εισιτήρια και μελλοντικά με ενιαίο κόμιστρο.
Από την πρώτη κι όλας φάση λειτουργίας του Μετρό, οι επιβάτες θα μπορούν να προμηθεύονται προσωποποιημένες κάρτες, στις οποίες θα «φορτώνονται», εκτός από τα κλασικά προϊόντα
κομίστρου και τα εκπτωτικά προγράμματα στα οποία ενδεχομένως να είναι δικαιούχοι.
Επιπλέον, το σύστημα θα έχει δυνατότητα έκδοσης χάρτινων εισιτηρίων, τα οποία διαθέτουν ενσωματωμένο τσιπ και τη δυνατότητα να επαναφορτίζονται μέχρι 10 φορές.
Σε επόμενη φάση, θα είναι δυνατή η προσθήκη επιπλέον λειτουργιών, όπως η ανάγνωση
QR code στις πύλες και η διέλευση με ανέπαφη συναλλαγή, με τη χρήση κινητής συσκευής.
Τα μηχανήματα για την επικύρωση εισιτηρίων στο μετρό της Θεσσαλονίκης
Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά 254.000 επιβάτες ή 18 χιλιάδες επιβάτες
ανά ώρα, μάλιστα, η εικόνα επιβίβασης ανά συρμό φτάνει τους 465 επιβάτες (καθήμενοι και όρθιοι).
Οι επιβάτες με ποδήλατα θα μπορούν να μπαίνουν σε αυτό-επιτρέπονται δύο ποδήλατα στο πίσω μέρος κάθε βαγονιού- και οι γονείς κατοικίδιων μαζί με τα ζώα τους, υπό την προϋπόθεση ότι τα μεταφέρουν
στα σπίτια/τσάντες που διατίθενται στο εμπόριο.